29 december - Reisverslag uit Lagossa, Tanzania van marcelenerna - WaarBenJij.nu 29 december - Reisverslag uit Lagossa, Tanzania van marcelenerna - WaarBenJij.nu

29 december

Door: Erna

04 Januari 2014 | Tanzania, Lagossa

29 december

Afgelopen nacht is het weer omgeslagen. Het is erg bewolkt en het is het is harder gaan waaien... Ik heb af en toe geslapen, maar Marcel is veel wakker geweest en heeft gekeken hoe mensen van boord gaan en aan boord komen. Op een gegeven moment komt hij geheel verontwaardigd in onze hut en vertelt me dat hij in geen enkel geval op deze manier van boord wil gaan.... We zijn op dat moment nog in de veronderstelling dat ook wij midden in de nacht met een gammel bootje van boord gaan. Er was alleen een steiger in Kasanga en in Kigoma. Op alle andere stopplaatsen komen kleine bootjes om passagiers van en aan boord te krijgen. Marcel ziet dat een bootje midden in de nacht heel veel water schept en dat de passagiers tot hun heupen in het water zitten en het bootje volgeladen met mensen en goederen bijna zinkt.
Uiteindelijk zijn we om 16.00u al in Lagosa. Het van boord gaan is minder problematisch dan verwacht en we worden opgehaald door een bootje van het Mahale Nationaal Park. We meren aan in Lagosa en er wordt ons verteld dat we boodschappen moeten doen voor de komende dagen omdat er in het kamp niets te krijgen is. We worden geholpen door de gids en kopen bloem, olie, rijst en andere etenswaren. We verwachten geen luxe, maar na het betalen van de entree en overnachting en een stuk varen staan we ineens in het kamp en krijgen een luxe schone kamer met prima sanitair. Heerlijk na de de ontberingen van de afgelopen dagen! We geven onze spullen af in de keuken en de kok wil wel een maaltijd voor ons bereiden. We spreken een prijs af van $4,- (denken wij..) en genieten van de maaltijd. Moe maar met een goed gevoel vallen we in slaap.