3 januari - Reisverslag uit Mwanza, Tanzania van marcelenerna - WaarBenJij.nu 3 januari - Reisverslag uit Mwanza, Tanzania van marcelenerna - WaarBenJij.nu

3 januari

Door: Marcel

04 Januari 2014 | Tanzania, Mwanza

Vanmorgen stond de wekker op kwart over vier. Als we klaar zijn is de taxi besteld en staat er een keurig ontbijt klaar. Ik vind het te vroeg en besluit het in te pakken. De eieren komen we later op de dag in geplette vorm tegen in de rugzak. De bus vertrekt om 6 uur en ons is verteld dat het een duivelsrit is. Na een uur staan we stil omdat er vrachtwagens gekanteld langs de kant van de weg liggen. We tellen er vier. Verdeeld over de dag. We hadden de laatste en dus de slechtste plaatsen van de bus gekregen, helemaal achterin. De bus stuitert over de weg en wij op onze stoelen. Regelmatig worden we gelanceerd en zijn we met kont en voeten zeker 30 cm van stoel en bodem. Het is een aanslag op het hele lijf waarbij vooral de rug het moet ontgelden. Een 9-urige attractie was ons beloofd. Wij kregen bijna vier uur extra. ( niet omdat we het zo leuk vonden). Als we bij Mwanza aankomen mogen we nog een half uurtje op een Ferry. We pakken een taxi en laten ons adviseren voor een hotelletje. Heerlijk warm water, lekker bed, goed eten.
Welterusten!