2 januari - Reisverslag uit Kigoma, Tanzania van marcelenerna - WaarBenJij.nu 2 januari - Reisverslag uit Kigoma, Tanzania van marcelenerna - WaarBenJij.nu

2 januari

Door: Erna

04 Januari 2014 | Tanzania, Kigoma

Vanochtend besluiten we om een stuk te lopen naar het dorpje ten zuiden van Kigoma. Dit dorp zou bekend staan om zijn vissers en het drogen van de vis. Hier besluiten we om verder te lopen naar een volgend dorp Ujiji, waar het monument en museum van Dr. Livingstone is. Het blijkt een mooie, maar toch wat langer dan verwachte wandeling. We vragen regelmatig de weg en dan lopen mensen graag een stuk met ons mee....
Wanneer we bij het museum aankomen wordt ons vertelt dat de entree 20.000 Tsh (€10,-) bedraagt... We vinden dit wel erg veel voor 3 foto's en 2 herdenkingsstenen en 2 mangobomen. Hierop wordt ons vertelt dat we dan ook wel het studenten tarief mogen betalen.... ( helft van de prijs) De dame die ons helpt verontschuldigt zich voor de prijs en geeft aan dat ze het ook wel erg veel vindt, maar dat dit in opdracht van de regering is... We besluiten te betalen en krijgen een gids die vervolgens erg monotoon een aantal jaartallen opdreunt. Wij haken na 2 jaartallen af en knikken geïnteresseerd.. Na dit enerverende bezoek lopen we terug naar de doorgaande weg, waar we op een dala dala stappen. Halverwege merken we dat deze dala dala niet terug gaat naar Kigoma en stappen uit. We vervolgen onze route naar Kigoma achterop de motor. Kopen onze tickets naar Mwanza voor morgenvroeg en gaan terug naar ons hotelletje. Het goede nieuws van gisteren is toch niet zo goed... Ook vandaag geen internet!