6,7,8,9 januari - Reisverslag uit Tanga, Tanzania van marcelenerna - WaarBenJij.nu 6,7,8,9 januari - Reisverslag uit Tanga, Tanzania van marcelenerna - WaarBenJij.nu

6,7,8,9 januari

09 Januari 2014 | Tanzania, Tanga

6 januari.
We brengen de dag door in Arusha, omdat ik informatie wil verzamelen over de tocht naar de Kilimanjaro. Het is stoffig, druk en daarom niet echt leuk om hier te zijn. We kopen ons busticket naar Tanga met behulp van een agent, omdat we gek worden van de vervelende jongens die ons willen helpen.. Ik vertel de agent, dat we lastig gevallen worden en hij vergezelt ons en jaagt de jongens weg.....
In de avond eten we heerlijk in een Ethiopisch restaurant.
7 januari
Na het ontbijt vertrekken we met de bus naar Tanga. Er is ons verteld dat de tocht 6 tot 7 uur zal duren. Dit blijkt toch weer tegen te vallen.... We zijn 8 1/2 uur onderweg. Er wordt hard aan de weg gewerkt, maar helaas krijgen we toch te maken met ongeasfalteerde stukken en staan we een uur stil, omdat er iets aan de bus mankeert..
Uiteindelijk arriveren we in Tanga en ook hier moeten we weer erg ons best doen om de vervelende jongens van ons af te slaan. We laten ons met een taxi naar een paar hotels te brengen om te kunnen vergelijken. We gaan voor de luxe en vinden dat we het deze laatste dagen verdienen.
8 januari
Vanochtend fietsen geregeld bij het hotel. We krijgen 2 (made in China) fietsen mee, die van de security agent en een andere werknemer van het hotel blijken te zijn. We fietsen naar het centrum en vervolgens nog een stuk het stadje uit, stoppen in een dorpje waar we wat drinken, en omringd worden door kinderen die doodsbang lijken te zijn van mijn camera..., bezoeken de vissers en nemen nog een terrasje aan het water. Terug in het hotel nemen we een duik in het hete water van het zwembad. Kortom een relaxed dagje, wat afgesloten wordt met een diner aan het water. Maar een onrustig nachtje volgde.....

9 januari
Marcel heeft de gehele nacht last gehad van zijn maag en om 7.00u proberen we een dokter te gaan regelen, omdat hij het niet meer volhoudt van de pijn. Volgens de receptioniste van het hotel kan er op dit tijdstip geen dokter naar het hotel komen en moeten we dus naar het ziekenhuis. Er wordt een taxi geregeld en even later staan we in een kliniek. Weer even later heeft Marcel 2 spuiten tegen de pijn gehad en later deze dag moeten we terug om bloed te laten prikken.
Het goede nieuws is dat hij geen malaria of tyfus heeft. De dokter vindt het daarom nodig om ook nog ontlasting en urine te onderzoeken. Bij elke actie worden we eerst naar de kassa gestuurd om te betalen en kwitanties te krijgen, waarop de onderzoeken volgen. Marcel gaat morgen niet alleen terug naar Nederland, maar brengt een bacterie mee....
Hij krijgt de nodige medicijnen. (Totale excursiekosten €25,-)
De rest van de dag doen we rustig aan en nemen afscheid van Tanzania.....

Morgen Kenia en vliegt Marcel terug naar huis....