28 december - Reisverslag uit Kasanga, Tanzania van marcelenerna - WaarBenJij.nu 28 december - Reisverslag uit Kasanga, Tanzania van marcelenerna - WaarBenJij.nu

28 december

Door: Marcel

04 Januari 2014 | Tanzania, Kasanga

Ik word om half zeven wakker en ben benieuwd hoever we gevaren hebben. Stap de hut uit en zie dat er nog steeds geladen wordt. Het duurt vervolgens nog enkele uren voordat de laatste zak in het ruim ligt. We vertrekken en gaan voor een ontbijtje naar de keuken. De gebruikelijke omelet met een soort van oud harde cake en bruine bonen. De black thee en de koffie is het beste gedeelte. Nu hadden we deze reis al een locomotief gehad die stuk ging. Na een paar uur varen, als we in de stuurhut wat staan te kletsen met de stuurlui, valt de motor uit en dobberen we rond. Toch geeft dat stalen schip geen onveilig gevoel. Na een poosje krijgen ze hem weer aan de praat en varen we weer. Het is een belevenis aan boord. Het schip legt regelmatig stil om mensen en goederen te laden en lossen. Dat gebeurt via kleine vissersbootjes of kano's. Wij gaan niet helemaal door naar Kigoma, maar stappen af bij Lugosa. Volgens kapitein Titus is er een goede lodge. Wij zullen vermoedelijk zondagnacht aankomen. Dat betekent twee nachten en twee dagen op de Ferry. (Krijg je een beetje een idee hoe groot een meer hier is....) Het lijkt op een zoetwaterzee.