26 december - Reisverslag uit Kasanga, Tanzania van marcelenerna - WaarBenJij.nu 26 december - Reisverslag uit Kasanga, Tanzania van marcelenerna - WaarBenJij.nu

26 december

Door: Erna

04 Januari 2014 | Tanzania, Kasanga

Vanochtend besloten om naar de Kalambofalls te gaan. We lopen naar het dorpje en spreken daar iemand die wel vervoer kan regelen. Al snel staan er enkele mannen om ons heen, die ons met de motor weg kunnen brengen. Ze willen ons ook wel een motor verhuren, om zelf te rijden, maar hier bedanken we voor. We overwegen nog heel even om ons met een auto te laten brengen, maar uiteindelijk springen we allebei achterop een motor. Ik krijg een helm en Marcel mag zonder helm achterop.. Toch blijkt zijn motor iets minder vast op de weg te liggen en ze gaan in het begin er dan ook bijna onderuit. Ik ben blij met mijn helm.... Na een fantastische rit van een uur staan we boven bij de waterval. En het is de moeite waard. Na het bezichtigen van de waterval lopen we terug naar de motoren en blijkt een motor op de grond te liggen. Er lijkt niet veel aan de hand te zijn, omdat verschillende onderdelen toch al los hingen... Echter het starten blijkt wel een probleem...... Maar na een aantal verwensingen in het Swahili en 100 keer proberen is het voertuig weer aan de praat en beginnen we aan de terug tocht
Op de terugweg stoppen we bij een dorpje om mango's te kopen. Onze motorrijder komt met een grote zak ( voor 25 kg rijst...) te voorschijn. Hij is dan ook erg verbaasd als we vertellen dat we maar 10 mango's willen. Ik geef 500 Tanzanian shilling ( €0,25) en krijg uiteindelijk 20 mango's. 10 gaan er in mijn rugzak en 10 bind ik achterop de motor. Hier hebben we er bij aankomst nog 4 van over omdat het zakje gescheurd
Ondanks de vermoeidheid van Marcel eet hij vanavond toch weer een hele maaltijd.. De kok heeft weer enorm zijn best gedaan en we laten het ons goed smaken.