25 december - Reisverslag uit Kasanga, Congo, Democratische Republiek v van marcelenerna - WaarBenJij.nu 25 december - Reisverslag uit Kasanga, Congo, Democratische Republiek v van marcelenerna - WaarBenJij.nu

25 december

Door: Erna

04 Januari 2014 | Congo, Democratische Republiek v, Kasanga

Omdat we besloten hebben dat we met de ferry naar het noorden van het meer willen reizen, moeten we verplicht een paar dagen hier in Kasanga blijven. Maar dat is geen straf. Het is hier bijzonder mooi.
We werden vanochtend net voor het licht werd wakker en besluiten dan om de luiken en de deur open te gooien, zodat we vanuit bed kunnen genieten van het uitzicht. Vrij snel nadat het licht is, staat er een jongen op ons terras met een emmer heet water.... Om te douchen... We draaien ons toch nog een keer om, maar dan staat de jongen weer binnen en begint met het schoonmaken van onze badkamer en vervolgens gaat hij ook nog onze kamer vegen. Hij vertelde ons nog net niet dat we op moesten staan, maar gaf ons wel dat gevoel...
Na het ontbijt (mijn ontbijt, omdat Marcel nog niet durft te eten..) besluiten we om naar het dorpje te lopen. Kasanga blijkt een erg leuk dorp. Onderweg zien we apen, die overigens ook in de boom boven onze hut zitten, helpt Marcel de locale bevolking met het repareren van hun boot, en maak ik foto's..
Op de terugweg nemen we een duik in het meer.
Later op de middag lopen we naar het andere dorp en realiseren we ons weer, dat het kerst is. Het hele dorp glittert en glimt van de nieuwe kleding. En ook de nodige drank wordt hier genuttigd. Op het marktplein (lees: onder de grote mangoboom..) wordt limonade uitgedeeld aan de kinderen... We lopen weer terug, douchen en genieten van de rust.