23december - Reisverslag uit Sumbawanga, Tanzania van marcelenerna - WaarBenJij.nu 23december - Reisverslag uit Sumbawanga, Tanzania van marcelenerna - WaarBenJij.nu

23december

Door: Marcel

04 Januari 2014 | Tanzania, Sumbawanga

Vandaag gaan we met de minibus van Mbeya naar Sumbawanga. Een tocht van 8 uur. Het ergste van de tocht was de keiharde muziek die uit de boxen kwam net boven ons hoofd. Netjes op tijd komen we aan en checken in bij een conference hotel wat later een op christelijke grondslag gebaseerd onderkomen blijkt te zijn. We lopen wat door het stadje en wat ons direct opvalt is dat ze hier niet zo gewend zijn aan toeristen. Het aanklampen heeft plaats gemaakt voor het aanstaren. We eten in een andere lodge en lopen terug naar onze kamer. We komen langs de vrouwen die in de rijstindustrie werken. Leuk om te zien! De dames weten zich geen raad met die maffe toeristen. We mogen binnen kijken en Erma moet wat ongeschilde rijst in een apparaat gooien. Het komt er Lassie-waardig weer uit. We gaan naar bed want morgen is het om 5 uur dag om de bus naar Kasanga te nemen.