22 december - Reisverslag uit Mbeya, Tanzania van marcelenerna - WaarBenJij.nu 22 december - Reisverslag uit Mbeya, Tanzania van marcelenerna - WaarBenJij.nu

22 december

Door: Marcel

04 Januari 2014 | Tanzania, Mbeya

We worden wat later wakker dan anders. Gisteravond hebben we nog de was gedaan. Dat mocht na een weekje met warm vochtig weer wel eens. Na het ontbijt gaan we naar de clinic om te laten beoordelen of de teen van Erna is gebroken. Na drie kwartiertjes wachten komen we bij een jonge arts. Hij kijkt en voelt en zegt dat er niks gebroken is. Wel schrijft hij antibiotica en diclofenac gel en andere pijnstillers voor. Ook schrijft hij een brief voor het ziekenhuis om toch even een foto te laten maken. In het ziekenhuis kunnen we meteen door naar de röntgen. De foto is zo gemaakt en bevestigt wat de dokter heeft gezegd: niets gebroken. Voor het consult bij de dokter, alle medicijnen en de röntgen in het ziekenhuis zijn we net wat meer dan 10 euro kwijt. Waarom zijn bij ons de medicijnen zo duur? De rest van de dag gebruiken we om kaartjes voor de bus voor morgen te regelen en nog wat te wassen en we lopen nog wat door het stadje. We eten erg lekker in de stad en lopen door het donker terug naar ons hotel.