19 december - Reisverslag uit Zanzibar Island, Tanzania van marcelenerna - WaarBenJij.nu 19 december - Reisverslag uit Zanzibar Island, Tanzania van marcelenerna - WaarBenJij.nu

19 december

Door: Marcel

19 December 2013 | Tanzania, Zanzibar Island

Vanochtend op tijd het bed uit en voor het ontbijt hebben we al een stevige strandwandeling er op zitten. Erna heeft wat last van reizigersziekte (of van de malariatabletten) en ze heeft haar teen gestoten. Die is goed blauw maar herstelt weer langzaam. We besluiten tijdens het ontbijt om het rustig aan te doen vandaag. We vertrekken naar het noorden van Zanzibar, een fantastisch bountystrand. Het zand is hagelwit en doet pijn aan de ogen, het water heeft verschillende blauwe en groene kleuren en de locals zijn hard aan het werk. De vrouwen plukken zeewier wat overal te drogen ligt, de mannen zijn in de weer met vissen of het repareren/prepareren van de boten. We maken een stevige wandeling en worden steeds aangesproken. Ons Swahili wordt steeds beter. Jambo, Mambo, Powa, Habari, Asante, Safari en nog zowat van die kreten. Na de wandeling rijden we naar Bububu. We worden trouwens elke dag minimaal twee keer aangehouden door de politie. Met droge toastjes en wat pennen maken we vrienden. Als we weer langs komen lachen ze hun witte tanden bloot en zwaaien alsof we familie van ze zijn.
We vinden een best luxe slaapplaats met een zwembadje er bij. Op het ligbed valt Erna in slaap. Als ze wakker wordt en haar bed verzet, valt het bed op haar zere teen die al blauw was en nu ook nog dik en nog blauwer. Ze verbijt de pijn en we gaan vast kaartjes halen in Stonetown voor de overtocht voor morgen om 7.00 uur.
Geld pinnen lukt nog niet echt, hopelijk morgen in Dar Es Salaam. We nemen een koel colaatje langs de weg en een stuk verse ananas. Terug bij de kamer bestellen we ons eten. Daar wachten we nu nog op. Het is 20.10, donker, we zitten buiten in korte broek en t-shirt op een soort van balkon, horen de golven van de zee en ruiken de kruidnagels die hier overal liggen te drogen langs de kant van de weg.
Vroeg naar bed, morgen om 6.00 uur weer op.

• 19 December 2013 - 22:01

Paula:

Die Erna toch met haar teen ! Ik heb de mijne bijna drie weken ook gestoten en ik kan nu eindelijk weer een beetje normaal lopen. Doet echt pijn, ik leef met je mee. Maar je slaat je er wel doorheen !
    Veel plezier jullie beiden, en goeie reis

• 24 December 2013 - 00:06

Petra:

Toch altijd weer leuk jullie reisverslagen te lezen ... Veel plezier nog enne fijne feestdagen ... Liefs

• 24 December 2013 - 18:45

Ine:

Wat een heerlijke verhalen en foto's. Nog even en dan zijn wij er ook. Ik krijg er steeds meer zin in. Wat sneu Erna, die teen. Ben er maar lief voor (en Marcel ook) want tijdens de tocht zul je die nodig hebben. Erna, ik stuur jou nog even een mail. Hopelijk lukt het om die te lezen.
    Fijne feestdagen daar in de zon....liefs, Ine.

• 26 December 2013 - 11:52

Paula:

Waar blijft het vervolg ? Ztten jullie ergens waar de moderne techniek het even laat afweten ? Veel plezier in elk geval !

• 30 December 2013 - 11:05

Lonny:

Oo dus jullie zijn weer aan het genieten. Ik kreeg je al niet te pakken. Erna heeft haar reis gecombineerd met het beklimmen van de Kilimanjaro. Slim! Dan wens ik jullie nog veel plezier en een prachtig en stralend 2014. Liefs,Lonny

• 01 Januari 2014 - 12:00

Roel:

Klinkt allemaal goed.
    Spijtig van die teen maar het gaat weer over.
    Gelukkig nieuwjaar en tot gauw

• 02 Januari 2014 - 21:04

Marianne En Liselotte:

Hallo Tante Erna en Marcel,
    Veel beterschap met dat blauwe teentje Tante Erna, en allebei nog heeeeeel veel plezier daarzo xxx Liselotte

Hallo,
    Nog de allerbeste wensen en heel veel succes met de beklimming Erna
    Groet, Marianne